ראיון ראשון • שר הפנים דרעי: "חשבתי כבר שסיימתי את השליחות הציבורית"

    דוד לזר 3 Comment on ראיון ראשון • שר הפנים דרעי: "חשבתי כבר שסיימתי את השליחות הציבורית"
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on סערה ברשת מאמירת גולדקנופף ב'קול חי': "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאמש אישרה הכנסת את מינויו לתפקיד שר הפנים, הבוקר העניק אריה דרעי ראיון ראשון למרדכי לביא ב'קול חי' שבו הוא סיפר על תחושת סגירת המעגל, ההשגחה העליונה ועל דמעות השמחה של אמו.

    חלמת אז לפני 22 שנים כשעזבת את משרד הפנים שתחזור לשם שוב? "אני לא נביא, כשעזבתי חשבתי שסיימתי את השליחות הציבורית שלי ומהשמיים אומרים לי שסיימתי, חשבתי כבר על עיסוקים אחרים, אבל הקב"ה סידר אחרת", אמר דרעי, "אבל הלקח הוא על כל אדם, גם כשאתה נמצא במצב לא טוב אל תתייאש, הקב"ה מוביל את האדם לאן שהוא צריך להגיע, צריך הרבה אמונה וביטחון בבורא עולם שהוא אב הרחמים. לא תכננתי את זה ולא צפיתי בזה".

    דרעי סיפר על ההשתלשלות הדברים, "ככה הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, הציעו לי את הפנים בכניסה לממשלה בעת ההסכם הקואליציוני, ראש הממשלה נתניהו אמר שהפנים שייך לש"ס, הלכתי להתייעץ עם 'המועצת' שאמרה לי לקחת את משרד הכלכלה – מדובר במשרד גדול, ואז, לא ידענו בכלל על מתווה הגז, לאחר מכן, בעקבות סעיף 52 במתווה הגז – עזבתי את המשרד וקיבלתי את הפריפריה, ובחודשים – שלושה האחרונים, ניסינו להגיע להבנה עם השר כץ במשרד העבודה והרווחה, זה מקום חשוב, אבל זה לא יצא, השר כץ לא רצה לעזוב את המשרד".

    "לא חלמתי להגיע למשרד הפנים ואז סילבן התפטר, ולקחנו את התפקיד כי אני לא יכול לוותר על הכוח של התנועה ועל השליחות שלי", אומר דרעי, "זה עוד משא כבד על הכתפיים, אני יודע כמה אנשים ממתינים למה שאעשה בחודשים הקרובים".

    על המוסר השכל בסגירת המעגל אמר דרעי כי "כל אחד צריך לראות מה הלקח שהוא צריך לקחת מזה, אני מבין שאם הקב"ה ייעד אותי – זה לא לחינם, אלא אני צריך לפעול במשרד הפנים ולא להסתפק בסגירת המעגל".

    מה יש היום במשרד הפנים, התיק לא התרוקן? "לא, אני לא חושב, נכון מינהל התכנון זה דבר חשוב, אבל יש עדיין למשרד הרבה מטלות חשובות, צריך לזכור שלמרות כל הדברים הגדולים שצריך לעשות, האזרח הקטן צריך את השירותים שלנו שעליהם הוא גם משלם, לא יעלה על הדעת שבבנקים אתה מקבל שירות טוב אבל במה שהממשלה עושה – יש בעיה, למה 300 איש צריכים להמתין בתור? אי אפשר לפתוח עוד סניף או לתת שירותים גם באינטרנט?".

    עוד הוסיף דרעי כי "מלבד משרד הפנים, יש עוד הרבה נושאים שקשורים לרשויות המקומיות – לסייע לשכבות החלשות, וגם במשרד הפריפריה והגליל, מקווה שאצליח בעזרת ה', אם הוא ליווה אותי עד עכשיו הוא ימשיך ללוות אותי גם בעתיד".

    המראיין שיתף את דרעי: "אתמול ברגע ההצבעה הרגשתי החמצה, מור אביך לא היה, ודמיינתי אותו נוכח במקום ורואה את החזרה שלך למשרד הפנים ובוכה".

    "מה אגיד לך, חשבתי על אותו דבר", השיב דרעי, "אחרי ההצבעה באתי הביתה והתאספו הילדים ואמא שלי בהפתעה, ואמא שלי אמרה לי ממש את אותם מילים, היא אמרה לי בבכי של שמחה 'חבל שאבא לא כאן, כמה הוא חיכה וציפה לזה', אני מאמין שהוא פעל מהשמיים".

    את השופט צמח היית רוצה לראות אתמול? "נעזוב את זה, במחילה. מה שאני באמת שמח זה שהייתי יכול ללכת למרן, לא אשכח את הכאפות שקיבלתי ממרן ואת השמחה שהייתה לו, אני רואה בחוש את מאמר חז"ל 'גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם', ממש 'ונהפוך הוא', בשנתיים האחרונות, היינו באופוזיציה, את הכל ניסו לגמור לנו והכל פתאום התהפך, אין ספק שמרן בשמים פעל, נשמות של צדיקים שמסרו את נפשם בחיים – גם שם הם ממשיכים למסור נפש על עם ישראל", אמר דרעי.

    לסיום אמר שר הפנים החדש, "לפעמים אני עומד נדהם, ממש בכל דבר אני רואה את השינוי מלמעלה, איך הקב"ה בחוש גלגל הכל לטובה, דברים שלא נתפסים בשכל עם הממשלה הזו".

    הראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ראיון מרגש מאד.
      ולמבינים: זה ראיון ראשון של הרב דרעי אצל מוטי לביא אחרי נתק ממושך.
      שאפו

    2. 2

      ראיון קצת מלוקק מדי לדרעי. למישהו יש הסברים למה זה? לא מתאים ללביא

    3. 1

      באמת סגירת מעגל עם מוטי הוא חזר חזרה לימיו הטובים ועשה שלום עם כולם אפילו כולל דרעי מי היה מאמין